کابل های دکل حفاری

برند های تولید کننده کابل های دکل حفاری
نام برند نشان تجاری دریافت کاتالوگ دسته‌بندی
Prysmian دریافت فایل کابل های دکل حفاری
TMC دریافت فایل کابل های دکل حفاری
Tyco دریافت فایل کابل های دکل حفاری
معرفی کابل های دکل حفاری

دکلهای حفاری سازه های بسیار بزرگی هستند که جهت نصب تجهیزات حفاری چاه های نفت . یا استخراج گاز طبیعی ساخته میشوند. دکل های حفاری میتوانند روی خشکی و ثابت باشند و یا روی دریا بنا شوند. اصطلاح چاه نفت به تجهیزاتی گفته میشود که جهت نفوذ به درون سطح زمین برای استخراج استفاده میشوند. از این سازه ها نه تنها برای اکتشاف ذخایر نفتی بلکه برای حفر سوراخهایی جهت استخراج این ذخایر نیز استفاده میشوند. معمولا پس از اینکه عملیات حفاری به پایان رسید، دکل حفاری از محل چاه جمع شده و دکل کوچکتری جهت عملیات استخراج ته محل چاه منتقل میشود.

در دکلهای حفاری یکی از مهمترین تجهیزات کابلها هستند که توان الکتریکی و سیگنالهای کنترلی را برای موتورها فراهم میکنند. این کابلها باید خصوصیات خاصی مانند انعطاف پذیری، مقاومت در برابر گل و لای خورنده حفاری، مقاومت در برابر مواد شیمیایی، مقاومت در برابر مشتقات نفتی، توان تحمل فشار بالا در برابر گازها و بخارات پرفشار، مقاومت در برابر رطوبت و تابش آفتاب و تغییرات شدید حرارتی باشند و همچنین باید ضد حریق نیز باشند.کابلهای حفاری در انواع مختلفی ساخته میشوند که مهمترین آنها نوع P و N میباشند. شرکت کابل الماس خاور میانه تامین کننده کابلهای صنایع دریایی همچون سکوهای دریایی حفاری، سکوها و ایستگاه های ذخیره سازی و بارگیری و غیره است. محدوده کامل کابلهای مقاوم در برابر گل و لای حفاری که همگی ضد حریق و بدون هالوژن نیز میباشند، دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر مشتقات نفت و گاز، ساییدگی، رطوبت و تابش آفتاب میباشند و حتی محدوده تولیدات خاصی از این کابلها در برابر آتشهای احتمالی در تاسیسات نفتی مقاومت دارند.

شرکت کابل الماس خاورمیانه با استفاده از انبارهای خود در جبل علی دوبی توانایی تامین این کابلها را در کوتاه ترین زمان ممکن دارد.

استاندارد ها و گواهی های مرتبط با کابل های دکل حفاری