کابل های پروفیباس و مدباس

برند های تولید کننده کابل های پروفیباس و مدباس
نام برند نشان تجاری دریافت کاتالوگ دسته‌بندی
Belden دریافت فایل کابل های پروفیباس و پروفی نت
Helukabel دریافت فایل کابل های پروفیباس و پروفی نت
Lapp kabel دریافت فایل کابل های پروفیباس و پروفی نت
Leoni دریافت فایل کابل های پروفیباس و پروفی نت
Prysmian دریافت فایل کابل های پروفیباس و پروفی نت

واژه شبکه بطور کلی به مجموعه‌ای از ارتباطات، ما بین حداقل دو تجهیز که با یکدیگر تبادل داده می‌نمایند اطلاق می شود. ارتباط بین دو تجهیزات شبکه میتواند بصورت با سیم یا بی سیم و از طریق یک رسانه مانند کابل شبکه، فیبر نوری، GPRS، امواج رادیویی یا ماهواره‌ ای و… برقرار گردد. لغت پروفی باس(Profibus) از سر واژه های عبارت Process Field Bus ساخته شده است. پروفی باس بر مبنای تکنولوژی ارتباط سریال RS-485 توسعه یافته است و امروزه تجهیزات شبکه بسیاری را می توان به شبکه پروفی باس متصل کرد. کابل پروفی باس زیمنس یک استاندارد ارتباطی در اتوماسیون صنعتی است که برای فرآیندهای اتوماسیون دیجیتال و آنالوگ ( Factory Automation و Process Automation ) مورد استفاده قرار می گیرد.

این روش ارتباطی، ارزان قیمت، همه کاره و تطبیق پذیر است و البته روشی پایدار محسوب میشود. پروفی باس بر مبنای تکنولوژی ارتباط سریال RS-485 طراحی شده است و این روزها تقریبا همه چیز را می توان به شبکه پروفی باس متصل کرد مثل انواع PLC ها ،HMI/SCADA ، سنسور ها، درایو ها، سرورها و حتی تجهیزات HART نیز قادر به اتصال به شبکه پروفی باس هستند.

کابل پروفی نت : کابل پروفی نت با روکش سبز محصول تولیدی شرکت های آلمانی می باشد . کابل پروفی نت در شرکت کابل الماس خاورمیانه موجود می باشد. شبکه پروفی نت شبکه ای است که دارای مزایای هر دو شبکه پروفیباس و اترنت باشد.

تفاوت پروفی نت و پروفی باس : Profibus و Profinet پروتکل های بسیار متفاوتی هستند که از کابل ها و اتصالات مختلف استفاده می کنند. بیایید نگاهی به این پروتکل ها بیاندازیم و یاد بگیریم که چگونه از یکدیگر متفاوتند. شبکه پروفی نت زیمنس دارای سرعت بالای اترنت و قابلیت اطمینان پروفیباس به صورت یکجا نیز می باشد. این در حالی می باشد که شبکه پروفی نت قابلیت اطمینان و real time بودن آن است ولی سرعت آن نسبت به اترنت کم است.

– Ethernet صنعتی FC TP کابل استاندارد

– GP 2×2 (PROFINET Type A)

– کابل نصب TP برای اتصال به اینترنت اکسپلورر FC RJ45 2×2

– مناسب برای استفاده جهانی

– دارای ۴ هسته

– دارای محافظ CAT 5E

شرکت کابل الماس خاورمیانه با استفاده از انبارهای خود در  جبل علی دوبی توانایی تامین این کابلها را در کوتاه ترین زمان ممکن میسر می گرداند.

استاندارد ها و گواهی های مرتبط با کابل های پروفیباس و مدباس