کابل ترموکوپل چیست ؟

ترموکوپل از دو سیم ساخته شده از فلزات غیر مشابه تشکیل شده است. این دو سیم به هم متصل می شوند تا یک اتصال اندازه گیری دما را تشکیل دهند. هر سیم از یک فلز یا آلیاژ فلز خاص ساخته شده است. به عنوان مثال، هادی مثبت (+) ترموکوپل نوع K از آلیاژ کروم/نیکل به نام کرومل و رسانای منفی (-) از آلیاژ آلومینیوم/نیکل به نام آلومل ساخته شده است. سیمی که برای ایجاد اتصال ترموکوپل استفاده می شود سیم ترموکوپل نامیده می شود.

انواع ترموکوپل

مشخصات صنعتی انواع مختلفی از ترموکوپل ها و سیم های ترموکوپل را با یک حرف مشخص کننده هر نوع می شناسد. برخی از انواع متداول K، J،، T و E هستند. انواع مختلف ترموکوپل دارای محدوده دمایی متفاوتی هستند که می توان با موفقیت از آنها استفاده کرد. ترکیب شیمیایی هر آلیاژ ترموکوپل، حدود خطای دما مجاز، و کدهای رنگ برای هر نوع ترموکوپل در استاندارد ISA/ANSI MC96.1 مشخص شده است. نکته مهمی که از نقطه نظر کاربرد باید به خاطر بسپارید این است که نوع سیم ترموکوپل باید با نوع ترموکوپل مطابقت داشته باشد.

انواع تیپ کابل ترموکوپل

کابل ترموکوپل تیپ K (سیم ترموکوپل نوع K)
کابل ترموکوپل تیپ S (سیم ترموکوپل نوع S)
کابل ترموکوپل تیپ E (سیم ترموکوپل نوع E)
کابل ترموکوپل تیپ J (سیم ترموکوپل نوع J)
کابل ترموکوپل تیپ N (سیم ترموکوپل نوع N)
کابل ترموکوپل تیپ R (سیم ترموکوپل نوع R)
کابل ترموکوپل تیپ T (سیم ترموکوپل نوع T)
کابل ترموکوپل تیپ B (سیم ترموکوپل نوع B)

تفاوت بین سیم استاندارد و محدودیت خطای ویژه (SLE) چیست؟

سیم استاندارد در مقابل SLE (محدودیت های خطای خاص) با دقت سیم ارتباط دارد. سیم SLE همان سیم استاندارد با ویژگی اضافه شده داشتن مشخصات دقت کمی بهتر است. دقت ترموکوپل ها با Acheter cialis en ligne france

انواع ترموکوپل ها متفاوت است. به عنوان مثال، برای محدوده دمای پایین تر، نوع T، متشکل از سیم مسی در سرب مثبت و کنستانتان (مخلوط مس و نیکل) برای منفی، دارای مشخصات دقت خوبی است.

حداکثر متراژ طول سیم ترموکوپل چقدر است؟

عوامل زیادی وجود دارند که می توانند بر طول قابل استفاده ترموکوپل تأثیر بگذارند. به عنوان یک راهنما، کمتر از 100 فوت برای سیم 20 AWG یا سیم ضخیم تر در یک منطقه عاری از تداخل الکترومغناطیسی معمولاً جوابگو است. دو عامل اصلی در تعیین طول کابل ترموکوپل قابل استفاده، مقاومت حلقه کلی و جلوگیری از ورود نویز الکتریکی به سیگنال است. از آنجایی که سیم های ترموکوپل مختلف از مواد مختلفی ساخته می شوند، مقاومت بر اساس نوع و همچنین قطر و طول سیم، متفاوت خواهد بود.

مقاومت حلقه مجاز تحت تأثیر مقاومت ورودی مدار تقویت کننده ای است که به آن متصل است. اما به عنوان یک راهنما، معمولاً هدف این است که مقاومت کل حلقه را زیر 100 اهم نگه دارید. مقاومت حلقه با ضرب طول بر حسب فوت در مقاومت به ازای هر فوت دوبل تعیین می شود (به یاد داشته باشید که طول 1 فوت شامل 1 فوت از هر یک از دو سیم t/c است)

شرکت کابل الماس خاورمیانه با ارائه محدوده وسیعی از کابل های ترموکوپل و همچنین ارائه مشاوره جهت انتخاب مناسب ترین کابل با توجه به کاربرد و اپلیکیشن نهایی یکی از شرکت های پیشگام در زمینه تامین کابل ترموکوپل می باشد.