کابل های LHD – پتروشیمی و پالایشگاه

برند های تولید کننده کابل های LHD – پتروشیمی و پالایشگاه
نام برند نشان تجاری دریافت کاتالوگ دسته‌بندی
Honeywell دریافت فایل کابل های LHD
Line sens دریافت فایل کابل های LHD
Protectowire دریافت فایل کابل های LHD
Tyco دریافت فایل کابل های LHD

 دتکتورهای LHD که در بازار به دتکتورهای کابلی (کابل حرارتی) معروفند برای تشخیص حریق در شرایط خاص مانند حفاظت از ترانسفورماتورها، سینی کابل ها، مخازن نفتی، تسمه نقاله ها و … استفاده می شوند. در نوع معمولی از این سیستم دو رشته سیم که در دمای خاصی مثل 105 درجه ی سانتی گراد به هم دیگر اتصال می یابند آلارم را در پنل ایجاد می کنند. LHD  ها در دو نوع آنالوگ و دیجیتال تولید می شوند.

دتکتورهای LHD آنالوگ عموما چهار سیمه مسی و فیبر نوری و دتکتورهای LHD دیجیتال دو سیمه هستند.

دتکتور خطی از دو قسمت تشکیل شده است:

الف : کابل اصلی که به عنوان حسگر عمل می­نماید.

ب : سیستم اندازه­گیری دیجیتال که به عنوان سیستم اندازه­گیری و اعلام می­باشد.

مقاومت مجموع سیم و مقاومت انتهای خط و با در نظر داشتن طول مسیر مقدار مشخصی است. در صورت بروز حریق در نقطه­ای فرضی، با از ­دست رفتن خاصیت عایق پلیمر حساس به افزایش گرما، در نقطه مورد نظر از سنسور تغییر مقاومتی رخ می­دهد که در نتیجه آن مقاومت کل مدار مورد نظر تغییر می­کند. نقطه یا مرز حریق بر اساس فاصله و کاهش مقاومت که نسبتی مستقیم با هم دارند مشخص می­شوند. دتکتورهای حرارتی خطی با توجه به نوع، طول، قطر و مقاومت سیم و هم­چنین جنس پوشش­ها و غلاف­ها در دماهای مختلفی از 58 تا 260 درجه­ی سانتی­گراد عمل می­کنند و برای متصل نمودن چند حلقه از آن­ها از ترمینال و پوشش­های عایقی مناسب ضد حریق استفاده می­کنند

 ویژگی های کابل LHD : کابل تشکیل شده است از یک مفتول مسی در وسط، عایق نیمه هادی به دور آن، مس قلع اندود یافته شده و یک لایه­ی عایق(کاور)، که لایه­ی دوم یک دی­الکتریک، لایه­ی سوم یک لایه­ی بافته شده از مس و قلع ولایه­ی چهارم عایق PVC می­باشد. مقدار مقاومت (قدرت دی­الکتریک) بین لایه­ی مسی و لایه­ی بافته شده، نسبت عکس با دمای محیط دارد. با توجه به نوع کنترل پنل مرکزی سیستم کشف و اعلام حریق که از نوع متعارف، آدرس پدیر و یا هوشمند باشد می­توان خروجی های مناسب و دقیقی برای کاربردهای متنوع و مختلف از این نوع سنسور را انتظار داشت.

کابل LHD به طور کامل بر روی محور مورد انتظار (مثل کابل­ها) پهن یا با  فاصله­ی مجاز نصب می­شود. از این سیستم نیز می­توان به عنوان پایش دائمی (Condition Monitoring) محیط نصب استفاده نمود و محل نصب را دائما از نظر دما و شرایط غیر عادی چک کرد.

 دتکتور دیجیتال LHD : در دتکتورهای دیجیتال برنامه­های پیشرفته­تری وجود دارد. در این نوع جدید دتکتور، در ساختمان داخلی کابل به جای موارد قبلی از فیبر نوری استفاده شده است که طول کابل تا 5 کیلومتر افزایش می­یابد. هنگامی که در یک نقطه در طول کابل، درجه حرارت بیشتر از محل­های دیگر شود، نور ارسال شده در آن نقطه از کابل شکسته شده و برگشت پیدا می­کند. در این حالت دتکتور از زمان رفت و برگشت جهت پیش­بینی محل حریق استفاده می­کند. دقت این نوع سیستم در حد چند سانتی­متر اختلاف می­باشد.

شرکت کابل الماس خاورمیانه توانایی تامین تمامی  انواع کابلهای LHD   را در انواع استاندارد و یا صنعتی خاص همچون کابلهای مورد استفاده در صنعت نفت و گاز را دارد.

شرکت کابل الماس خاورمیانه با استفاده از انبارهای خود در انگلستان و جبل علی دوبی توانایی تامین این کابلها را در کوتاه ترین زمان ممکن دارد.

استاندارد ها و گواهی های مرتبط با کابل های LHD – پتروشیمی و پالایشگاه