کابل های حفاظت کاتدی

برند های تولید کننده کابل های حفاظت کاتدی
نام برند نشان تجاری دریافت کاتالوگ دسته‌بندی
2Mkablo دریافت فایل کابل های حفاظت کاتدی
Arkema دریافت فایل کابل های حفاظت کاتدی
Cathodic Co دریافت فایل کابل های حفاظت کاتدی

حفاظت کاتودیک روشی برای جلوگیری از خوردگی فلزات است به گونه ای که در آن سطح فلز به عنوان کاتد یک پیل الکتریکی قرار میگیرد. برای رسیدن به این منظور فلز را با یک فلز دیگر که به راحتی دچار خوردگی میشود به عنوان آند در تماس قرار می گیرد تا الکترون های مورد نیاز برای فرایند خوردگی از این طریق فراهم شود. از این روش معمولا برای محافظت از خطوط لوله و یا مخازن فولادی آب و یا سوخت، انبار های لوله های فولادی ، کشتی ها، سکوهای نفتی دریایی و دکلهای حفاری خشکی استفاده میشود.

حفاظت کاتودیک میتواند یک روش موثر در پیشگیری ترک های ناشی از فشار حاصل از فرسایش باشد.برای اتصال دو فلز آند و کاتد به نوع خاصی از کابل تک رشته با مشخصات فنی خاص و با تکنولوژی بالا نیاز است که به آن کابل پلی اتیلن مولکول سنگین High Molecular Weight Polyethylene (HMW-PE) گفته میشود. که دارای خصوصیات زیر است :

– مناسب برای دفن مستقیم و بدون حفاظ در زمین و دمای کار پایین است

– مقاوم در برابر مشتقات نفت، مواد شیمیایی و رطوبت است

– مقاوم در برابر فشار و ساییدگی است

– مقاوم در برابر تابش نور خورشید است

– بالاترین ولتاژ کاری ممکن برای این کابل 600 ولت است

– بالاترین دمای کاری مداوم ممکن برای این کابل در حالت خشک 75°C است

این کابل برای اینکه به عنوان یک رابط جریان مستقیم بین دو فلز آند و کاتد قرار گیرد طراحی شده است.

شرکت کابل الماس خاور میانه یکی از معدود توزیع کنندگان کابلهای HMWPE ، کابلهای با دو روکش Halar / HMWPE ، و یا Kynar / HMWPE در منطقه  خاور میانه می باشد.

استاندارد ها و گواهی های مرتبط با کابل های حفاظت کاتدی

ساختمان این کابل متشکل از یک هادی از مس مقاوم شده، بدون روکش و افشان که بر اساس استاندارد ASTM-B-8 و یک عایق از جنس پلی اتیلن با وزن مولکولی زیاد که بر اساس استاندارد ASTM D-1248, Type 1, Class A, Category 5, Grades E4 & E5, و مقاومت کششی Jl, J3 به همراه پلی اتیلن نوع II, III, IV و کلاس E4 , E5 میباشد.