کابل های ضد حریق (Safety Cable) – صنعت ساختمان

برند های تولید کننده کابل های ضد حریق (Safety Cable) – صنعت ساختمان
نام برند نشان تجاری دریافت کاتالوگ دسته‌بندی
Belden دریافت فایل کابل های ضد حریق
Datwyler دریافت فایل کابل های ضد حریق
Draka دریافت فایل کابل های ضد حریق
Helukabel دریافت فایل کابل های ضد حریق
Leoni دریافت فایل کابل های ضد حریق
Ramcro دریافت فایل کابل های ضد حریق

در ساختمانهای خاص مسکونی ،تجاری و ادارای  وبرخی پروژه های صنعتی  در هنگام آتش سوزی نیز لازم است برخی از سیستم ها دارای عملکرد باشند. این سیستم ها شامل برق  و کنترل مربوط به آسانسورها وسیستم تهویه جهت  تخلیه دود ناشی از آتش سوزی ودیگر سیستم هایی که در سناریوی طراحی شده BMS  با اولویت یکم تلقی می شوند را نیز شامل می گردد.

لذا کابل های برق ، کنترل ، ابزار دقیق ،مخابراتی ، شبکه و فیبر نوری ضد آتش (fire resistance)  در این گروه قرار می گیرند.کابل های مورد مصرف دراین سیستم ها باید دارای چند ویژگی باشند که برخی از آنها به شرح ذیل است:

– بدون مواد و گازهای سمی (Halogen free)

– کم دود (low smoke)

– ضد انتشار شعله (flame retardant)

– ضد حریق به صورت پیوستگی مدار (circuit integrity fire resistance)

– ضد شوک فیزیکی ، پاشش آب و همزمان شوک و پاشش آب (C,W,Z test)

این نوع کابلها در محیطهایی که امکان تهویه هوای ضعیفی دارند مانند تونلها، هواپیماها، قطارها و یا محلهای شلوغ مانند فرودگاه ها، ایستگاههای قطار، استادیوم ها و یا برجهای تجاری و مسکونی استفاده میشوند. استفاده ازکابلهای ضدحریق بسیار معمول شده است خصوصآ در جاهایی که حفاظت از مردم و تجهیزات در برابر گازهای سمی و خورنده اهمیت دارداستفاده از این کابل ها  اجباری شده است.

شرکت کابل الماس خاورمیانه کابل های ضد حریق  با محدوده تولیدات متنوعی را جهت مشتریان محترم در کوتاهترین زمان و   بهترین قیمت  و برخی کابل های پرمصرف  به صورت موجود در انبار تهران ارائه می نماید .

استاندارد ها و گواهی های مرتبط با کابل های ضد حریق (Safety Cable) – صنعت ساختمان

استانداردهای خاصی در مورد تولید این کابل ها وجود دارد و مراکز آزمایشگاهی خاصی وجود داردکه  بر محصولات و نحوه تولید آنها نظارت می کنند .

از استانداردهای کلی مطروحه می توان به استانداردهای زیر اشاره نمود:

Circuit integrity BS 5839-1:2013 Standard.
BS EN 50200 PH30, PH60, PH120 and Annexe E.
BS 6387 C, W and Z.
Smoke emission BS EN 61034-2
Acid gas emission BS EN 50267-2-1
Flame propagation BS EN 60332-1-2
BS EN 60332-3-24

و مهم ترین  مرجعی که انجام آزمایشات را مورد نظارت دوره ای قرار می دهد و تطبیق ازمایشات را با استانداردها مورد تایید قرار می دهد و گواهی  LPCB  صادر می نماید شرکت   BRE Global Ltd  در کشور انگلستان می باشد . آخرین نسخه تاییدیه ها را دروب سایت خود (Redbooklive.com) در دسترس متقاضیان این تاییدیه ها قرار می دهد.