کابل های VFD

برند های تولید کننده کابل های VFD
نام برند نشان تجاری دریافت کاتالوگ دسته‌بندی
Belden دریافت فایل کابل های VFD
Helukabel دریافت فایل کابل های VFD
Prysmian دریافت فایل کابل های VFD
TMC دریافت فایل کابل های VFD

فناوری VFD  که با عنوان اینورتر یا ای سی درایو نیز شناخته می‌شود، یک نوع دستگاه راه‌اندازی موتور است که امکان بالا و پایین شدن سرعت موتور ای سی را فراهم می‌کند. به زبان ساده‌تر،  VFD  انرژی الکتریکی را به شکلی بهینه و کنترل شده به انرژی حرکتی تبدیل می‌کند. بدون وجود VFD  فرایند تبدیل انرژی به صورت بهینه انجام نخواهد شد. این دستگاه فواید زیادی به همراه دارد، اما برای بهره‌مند شدن از فواید آن به سیم و کابل  VFD  نیز نیاز است. یک سیم و کابل  VFD  باکیفیت مشخصاتی دارد که آن را برای استفاده در دستگاه‌های VFD ایده‌آل می‌کند:

تاثیرات منفی هارمونیک، بالا و پایین شدن نیرو و نویز ناپایدار روی مولفه‌های سیستم کنترل رانش را به حداقل می‌رساند.

می‌تواند نیروی جمع شده ناشی از چرخش‌های موتور و جریان‌های در حال حرکت را سبک کند.سیم و کابل VFD  کاپاسیتانس، برق‌پذیری کمی دارد تا بتواند اثر پدیده‌ی انعکاس موج را به حداقل برساند.در برابر شرایط سخت عملیاتی سیستم‌ کنترل رانش، مقاوم است.

روی هم رفته، وظیفه‌ی سیم و کابل VFD این است که بهترین مسیر برای بازگشت جریان‌های مضر به رانشگر را بدون ایجاد مزاحمت برای شبکه‌ها و تجهیزات دیگر  فراهم کند. شاید با خود فکر کنید چرا از سینی کابل در موتورها و رانشگرها استفاده نمی‌شود. اولا، سینی کابل عایق مناسب برای تحمل بالا و پایین شدن ولتاژ را ندارد. عایق سینی کابل معمولا از PVC یا نایلون است که در شرایط عملیاتی سیستم‌های VFD دوام نمی‌آورند. هم‌چنین سینی کابل توانایی مقاومت در برابر نویزهای رادیویی را ندارد و محافظ آن به اندازه‌ی کافی دقیق نیست.

داشتن محافظ مناسب برای سیم و کابل سیستم‌های VFD اهمیت زیادی دارد. نویز می‌تواند برای سیگنال‌های داده و کنترل اختلال ایجاد کند یا باعث شود موتور رفتاری نامنظم داشته باشد. هم‌چنین محافظ سیم و کابل در کاهش ولتاژ شافت نیز موثر است. یکی از دیگر از فواید استفاده از سیم و کابل VFD این است که با استفاده از آن می‌توان فاصله‌ی بین رانشگر و موتور را بدون استفاده از تجهیزات حفاظتی مثل شبکه‌های ترمیناتور زیاد کرد.

شرکت کابل الماس خاورمیانه توانایی تامین تمامی  انواع کابلهایVFD   را در انواع استاندارد و یا صنعتی خاص همچون کابلهای مورد استفاده در صنعت نفت و گاز را دارد.

شرکت کابل الماس خاورمیانه با استفاده از انبارهای خود در  جبل علی دوبی توانایی تامین این کابلها را در کوتاه ترین زمان ممکن میسر می گرداند.

استاندارد ها و گواهی های مرتبط با کابل های VFD